Στην AG ADVENT μένοντας πιστοί στην δέσμευσή μας να υποστηρίζουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, αναζητούμε ιδέες και προοπτικές. Στο πλαίσιο αυτό την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011 συνδιοργανώνουμε με την Ελληνοαμερικανική Ένωση μια πρωτοποριακή παρουσίαση.
‘’Τα ελληνικά τρόφιμα στoν κόσμο του Halal.’’
Στην συνάντησή μας θα αναλύσουμε την φιλοσοφία Halal, την εμπορική δυναμική του και τα βήματα για την σχετική πιστοποίηση τροφίμων. Επιπλέον θα παρουσιάσουμε με δομημένο τρόπο τα διεθνή δεδομένα, ενώ θα αναλύσουμε την δυνατότητα των ελληνικών προϊόντων και επιχειρήσεων να σταδιοδρομήσουν στην διαμορφούμενη διεθνή αγορά τροφίμων Halal. Τέλος η αξιολόγηση της επιχειρηματικής ευκαιρίας θα αναπτυχθεί στους συμμετέχοντες με την εφαρμογή SWOTanalysis. Διαβάστε στην συνέχεια σύντομα σχόλια σε μια σειρά βασικών σημείων του θέματος.
Τι είναι Halal;
Στα αραβικά Halal (προφέρεται χαλάλ) σημαίνει το επιτρεπόμενο, το σύννομο, το κατάλληλο. Η διατροφή των μουσουλμάνων πρέπει να περιλαμβάνει μόνον είδη Halal.
Ποια είναι η αγορά των προϊόντων διατροφής Halalσήμερα;
Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς Halalπροϊόντων διατροφής υπολογίζεται πάνω από 350 δισεκατομμυρία ευρώ. Η αντίστοιχη ευρωπαϊκή αγορά υπολογίζεται για το έτος 2006 στο ύψος των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στην Ευρώπη σήμερα ζουν επισήμως περισσότεροι από 50 εκατομμύρια μουσουλμάνοι, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο ρυθμός αύξησης του πληθυσμού τους ξεπερνά το 140% την τελευταία δεκαετία. Οι ευρωπαίοι μουσουλμάνοι αναζητούν ολοένα και περισσότερο προϊόντα διατροφής υψηλής ποιότητας και σύγχρονου γαστρονομικού προφίλ με παράλληλη κάλυψη των διατροφικών επιταγών της θρησκείας τους. Το παραπάνω φαινόμενο είναι αξιοσημείωτο στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τις Σκανδιναβικές χώρες. Ήδη η πώληση ειδών Halalαπό μικρά εθνικά μαγαζιά μεταφέρεται διεθνώς στις πιο μεγάλες δομές λιανεμπορίου (Auchan, Carrefour, Casino, Intermarche, Leclerc, Μonoprix, Metro, κ.ά.) και αλυσίδων εστιατορίων (McDonalds, KFC, PizzaHut, Subway, κ.ά.).
Ποιες ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να ωφεληθούν μπαίνοντας στην διαδικασία Halal;
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που μπορούν να ωφεληθούν μπαίνοντας με κάποια προϊόντα τους στην διαδικασία Halalκατηγοριοποιούνται ως εξής:
• επιχειρήσεις τροφίμων που στοχεύουν σε εξαγωγές στην μέση ανατολή, τον αραβικό κόσμο, την Ινδία και άλλες χώρες με μουσουλμανικό πληθυσμό
• επιχειρήσεις τροφίμων που είναι ήδη τοποθετημένες σε δυτικές αγορές τροφίμων (Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, κτλ) και θέλουν να απευθυνθούν στους εκεί μουσουλμάνους
• επιχειρήσεις μαζικής εστίασης που στοχεύουν να σιτίσουν μουσουλμάνους στο θρήσκευμα πελάτες (ξενοδοχεία, νοσοκομεία, αεροπορικές εταιρίες, ναυτιλιακές εταιρίες, κλπ)
Ποιά τρόφιμα μπορούν να χαρακτηριστούν ως Halal;
Το μεγαλύτερο μέρος των τροφών μπορούν να θεωρηθούν κατάλληλα για διατροφή Halal, εκτός από κάποια που απαγορεύονται ρητά και κάποια αποτυπώνονται παρακάτω:
• Χοιρινό και προϊόντα του
• Αλκοόλ
• Μαλάκια και γαρίδες
• Ζώα που έχουν σφαγεί με μη προβλεπόμενο τρόπο (zabihah)
Πως μπορεί να πιστοποιηθεί ένα προιόν ως Halal;
Υπάρχει οργανωμένο δίκτυο φορέων και οργανισμών για την πιστοποίηση τροφίμων ως Halal. Κατά την πιστοποίηση ελέγχονται βασικά συνταγές και συστατικά των υποψήφιων τροφίμων. Και στην συνέχεια ελέγχονται εγκαταστάσεις, πρακτικές προσωπικού και σύστημα διαχείρισης κατά Halal.
Η παρουσίαση θα γίνει στην ελληνική γλώσσα στο κεντρικό αμφιθέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, Μασσαλίας 22 Αθήνα. Ώρα προσέλευσης 17:30. Διάρκεια παρουσίασης 18:00 – 20:00. Κόστος συμμετοχής 50€.
Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων καλέστε στο 2109233551 ή στείλτε email στο info@advent.com.gr